online-marketing

Top 9 Strategii de Marketing în 2018 (prima parte)

admin_perceptum Blog

A fi la curent cu cele mai noi tendințe de marketing este obligatoriu pentru un profesionist. Cei mai buni specialiști se uită în viitor pentru a previziona comportamentul de consum. Dacă poți să identifici tendințe și să operezi schimbările necesare în strategia de marketing, asta îți va oferi un avantaj competitiv. După ce am analizat opinia a zeci de experți internaționali de top, am ajuns la o listă de nouă tendințe de marketing pentru 2018, de care orice specialist ar trebui să țină cont.

  1. Transmisiunile video în direct (Live video streaming)

Cele care au deschis acest culoar al transmisiunilor video în direct sunt platformele de social media. Experții de marketing se așteaptă ca această metodă de comunicare să ajungă la 82% din traficul de internet până în 2020. Cine nu a folosit această metodă pentru a interacționa cu clienții în 2017 trebuie să o facă, în acest an, cu prioritate. Studiile arată că 80% din consumatori preferă să urmărească un video în direct al unui brand, în defavoarea citirii unui blog. Iar 67% din populație este mai probabil să-și cumpere un bilet la un concert după ce a urmărit o transmisiune live a unui eveniment similar. În plus, platforme care să ofere posibilitatea unor transmisiuni video live sunt suficiente: Facebook live, YouTube live, Instagram live, Twitter și Periscope.

  1. Inteligența Artificială

Sesiunile dedicate Inteligenței Artificiale (Artificial Intelligence – AI) sunt din ce în ce mai frecvente la conferințele de marketing. Instrumentele AI sunt folosite pentru a analiza comportamentul de consum (un exemplu sunt cookies). Odată ce este analizat comportamentul, acești roboți pot lua decizii în funcție de limbajul lor de programare. Ei pot prelua câteva funcțiuni umane de bază, care vor permite unei echipe sau departament de marketing să se focuseze pe sarcini care au nevoie de implicarea și evaluarea umană. Un alt exemplu de AI tot mai familiar este chatbot-ul, care este un program de computer care poartă conversații cu clienții. Având în vedere creșterea AI, experții de marketing se simt nepregătiți pentru acest trend și este bine ca în 2018 să învețe cât mai mult despre această componentă.
infografie ai
 

  1. Micro influenceri

Ambasadorii de brand și influencer-ii din social media sunt tot mai cunoscuți și mai folosiți. Folosirea acestor persoane pentru a promova anumite produse este o strategie legitimă de marketing. Pentru a putea fi considerată o ”celebritate” pe rețele sociale, din punctul de vedere al influenței avute asupra celor care o urmăresc, persoana respectivă trebuie să aibă peste un milion de urmăritori, fani sau followeri. Persoanele cu un număr de urmăritori între 500.000 și un milion sunt considerate macro influenceri, iar cele cu 100.000 – 500.000 de urmăritori – middle influenceri. Sub aceste categorii, având între 1.000 și 100.000 de urmăritori, se află micro influencer-ii. Brandurile se orientează spre această categorie de influenceri pentru că oamenilor de rând le este mult mai ușor să se asocieze cu ei. De ce? Pentru că aceștia sunt oameni cu job-uri normale, cu venituri apropiate sau identice cu cei care-i urmăresc, au aceleași valori. Singura diferență este că sunt mai populari pe social media. În infografia de mai jos vedeți câteva argumente pentru a folosi un micro-influencer. Costurile sunt, desigur, un argument extrem de solid. În timp ce o vedetă poate cere și 10.000 de euro pe o postare (vorbim de România, căci Beyonce, de pildă, primește 1 milion de dolari pe postare), un micro influencer te rezolvă cu 1.000 – 5.000 de lei pe postare.
foto infograf trenduri marketing

  • Marketing prin conținut
  • Strategiile de content marketing sau marketingul prin conținut sunt cele mai folosite. Anul acesta nu trebuie ignorată această strategie, mai ales pe segmentul de business. O atenție deosebită trebuie acordată conținutului relevant pentru publicul-țintă. Asta după ce acest public-țintă a fost foarte clar și atent definit. Odată rezolvate aceste cerințe, marketingul prin conținut este extrem de eficient și nici nu este foarte scump.