testimoniale

Top 9 Strategii de Marketing în 2018 (partea a doua)

admin_perceptum Blog

Începem partea a doua a topului nostru de tendințe în marketing cu…

5. Generația Z
Este cunoscută și ca iGeneration, post-millenialii sau Generația Homeland – formată din cei mai tineri consumatori cu venit disponibil, respectiv cei născuți la sfârșitul anilor 1990, până spre mijlocul anilor 2000. Mai exact, cei mai ”bătrâni” reprezentanți ai acestei generații au acum 20 de ani. Pe măsură ce se pregătesc să absolve studiile superioare și să intre în câmpul munci, obiceiurile lor de consum se vor schimba, invariabil. Asta mai ales pentru că un loc de muncă stabil înseamnă o mai mare putere de cumpărare. În ultimii ani, brandurile s-au concentrat foarte mult e generația Millenialilor. Și nu e nimic rău în asta, pentru că ei asigură cea mai mare grupă de consum curentă și de perspectivă medie. Însă Generația Z le va lua locul într-un orizont de zece ani, iar companiile e bine să se pregătească și să-i fidelizeze pe reprezentanții ei încă de pe acum. Așa că, în 2018, brandurile ar trebui să acorde o mai mare atenție la nevoile și obiceiurile celei mai tineri generații de consum și să înceapă să o țintească eficient prin strategii de marketing dedicate. Un exemplu elocvent de cercetare este cât de activă este Generația Z în sport, comparativ cu restul populației:

infografie trenduri marketing

6. Experiențe personalizate
Potrivit studiilor, 85% din consumatori știu că site-urile/comercianții le urmăresc comportamentul online de shopping, dar înțeleg că această urmărire dă posibilitatea companiilor de a le avansa produse și oferte care se potrivesc dorințelor lor. De asemenea, 75% din consumatori preferă ca retailerii să folosească informațiile personale pentru a le îmbunătăți experiența de cumpărare. Așadar, încurajați persoanele să-și facă un profil de client pe site-ul companiei sau pe aplicația de mobil. În acest fel, puteți monitoriza preferințele și obiceiurile persoanei respective, pentru a-i face oferte personalizate, bazându-vă pe obiceiurile de navigare sau pe achizițiile anterioare. Iar pentru platformele de e-commerce, acest lucru este esențial. Este mai ieftin să țintești clienții existenți decât să atragi clienți noi, iar tacticile de customizare fac mult mai ușor upselling-ul sau cross-selling-ul către clienții existenți.

7. Protecția datelor private – mai importantă ca oricând
Specialiștii de marketing trebuie să folosească protecția datelor private ca avantaj în vânzări și să-i acorde o secțiune separată. Clienții sunt tot mai preocupați de confidențialitatea datelor personale, așa că o companie trebuie să le transmită că le asigură această nevoie. Pentru a da credibilitate unui website/companie/brand, platforma ar trebui să livreze următoarele:
– Să afișeze toate certificările de securitate obținute
– Să ofere date de contact actualizate
– Să adauge paginii evaluările și testimonialele clienților
– Să facă platforma ușor de navigat
– Să aibă pagini care se încarcă rapid
– Să se asigure că procesul de check-out este sigur
Toate aceste lucruri vor face clientul să se simtă în siguranță atunci când face shopping.

8. LinkedIn va continua să fie reper pentru marketerii B2B
În timp ce companiile B2C vor avea mai mult succes în utilizarea platformelor de social media și a tacticilor de email marketing în relație cu clienții lor, specialiștii B2B vor trebui să se focuseze pe prezența lor pe LinkedIn. Iar cifrele acestea sunt elocvente:
infografie linkedin
Peste 90% din specialiștii de marketing B2B spun că LinkedIn este cea mai eficientă platformă pentru generarea de lead-uri. Dacă vrei să găsești clienți noi, LinkedIn ar trebui să fie primul loc în care să-i cauți în 2018. Conectarea cu un potențial client pe LinkedIn crește șansele ca acesta să cumpere de la tine sau să-ți devină partener cu 50%.

9. Interacțiunea cu clientul
Contrar credinței populare, marketingul prin email nu a murit. Doar că nu mai sunt acceptate aceleași mailuri plictisitoare, pline de clișee, și să aștepți rezultate mai bune ca brand. E-mailurile interactive cresc engagement-ul cu cei înscriși. Iată câteva metode de a include interacțiunea în campaniile de e-mail marketing:
– Faceți marketing în timp real
– Adăugați studii, sondaje și review-uri
– Includeți video
– Adăugați meniuri pentru o navigare rapidă
– Folosiți GIF-uri în loc de fotografii
– Adăugați coșuri de cumpărături live