recunoastere faciala

Tehnologia recunoasterii faciale in marketing: Cine o foloseste si de ce

admin_perceptum Blog Leave a Comment

Recunoasterea faciala a evoluat ca tehnologie atat de mult incat cele mai mari branduri au inclus-o ca ingredient de baza in campaniile de marketing. Potrivit presei de specialitate de peste Ocean, Apple va lansa o functie de recunoastere faciala, in toamna, pe noul iPhone 8. Alte doua companii – Delta si JetBlue – testeaza scannere bazate pe recunoastere faciala pentru a gestiona inregistrarea bagajelor si imbarcarea personala. In marketing, unde experientele decid deznodamantul campaniilor de brand, tehnologia recunoasterii faciale este folosita tot mai des in activari ca o componenta interactiva de implicare a consumatorilor, oferindu-le acestora experientele personalizate pe care si le doresc.

Cum functioneaza recunoasterea faciala? In principiu, tehnologia functioneaza pe baza unor algoritmi de software care identifica „simbolurile” faciale precum ochii si nasul, pentru a dezvolta un profil si pentru a determina starea subiectului prin expresiile detectate. Pentru Lancôme, de pilda, tehnologia recunoasterii faciale i-a pemis in cadul unei activari la Ulta Beauty GM Conference sa faca recomandari personalizate pentru utilizatori si a ajutat brandul sa fie vazut intr-o lumina mult mai moderna de catre generatia tanara sau „millenials”. O cabina cu oglinda magica a captat date despre consumatori, precum stil vestimentar si de machiaj, date de contact si postari de pe retelele sociale, precum si infatisarea. Ulterior, consumatorii au putut sa ia parte la o experienta virtuala de incercare a cosmeticelor si de a vedea continut si recomandari personalizate.

Un alt exemplu este cel al Hampton Hotels care a integrat, in cadrul unui eveniment, un automat pentru produse care a folosit zambetele pe post de moneda. Experienta interactiva a sustinut mesajul campaniei „Happiness is…Hamptonality”. De asemenea, Autoritatea de Turism din Hawaii a folosit recunoasterea faciala pentru a capta expresiile consumatorilor in timp ce vizionau un video cu Insulele Hawaii. In acest fel, organizatia a putut sa-si imbunatateasca oferta de recomandari pentru activitati si itinerarii, bazandu-se pe reactiile naturale ale consumatorilor la continutul livrat.

recunoastere faciala

Recent, autoritatile germane au lansat un proiect pilot pentru testarea automata a tehnologiei de recunoastere faciala si spera ca prin acest proiect securitatea in transporturi sa creasca. Proiectul se va desfasura pe o perioada de sase luni. Peste 200 de oameni s-au oferit voluntari pentru a li se stoca numele si doua fotografii in proiectul derulat in gara berlineza Südkreuz, unde trei camere de filmat inregistreaza una dintre intrari si accesul la unul dintre lifturi.

Vom vedea ca recunoasterea faciala va fi folosita la intrarea la diferite evenimente, alaturi de camere bazate pe recunoastere faciala care vor detecta emotiile oamenilor atunci cand vor lua parte la sondaje, ceea ce va transforma modul in care marketerii masoara experienta participantilor. Tehnologia va putea, de asemenea, sa ofere vanzatorilor si sponsorilor informatie pretioasa cu privire la participanti, in timp ce va masura cu precizie impactul produselor si serviciilor. Vor exista insa si controverse in legatura cu aceasta tehnologie, in conditiile in care nevoia de confidentialitate a consumatorilor poate intra in conflict cu dorinta brandurilor de a le oferi acestora produse si servicii cat mai apropiate nevoilor lor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *