Reputation

Studiu: Reputația, cel mai important aspect în succesul unei afaceri

admin_perceptum Blog Leave a Comment

Liderii în afaceri din întreaga lume consideră că reputația este prima dintre priorități, iar patru din zece recunosc faptul că propria lor întreprindere este vulnerabilă la riscuri din acest punct de vedere. Astfel, marketingul devine o componentă esențială a afacerii.

Institutul Britanic de Standarde (BSI) a chestionat 1.263 de manageri din top management în zece sectoare de activitate din Marea Britanie și Irlanda, SUA și regiunea Asia Pacific, parte a unui studiu de Rezistență Organizațională. Din cele 16 elemente care alcătuiesc Rezistența Organizațională, riscul reputațional a fost considerat cel mai important, înainte de aspectele financiare, leadership, sau viziune și scop – ceea ce demonstrează importanța directorilor de marketing și a echipelor pe care aceștia le coordonează.

Însă, în ciuda recunoașterii importanței pe care o are reputația în succesul pe termen lung al afacerii, 43% din respondenți au fost de părere că întreprinderea lor este puternic expusă riscului reputațional. Această percepție variază din punct de vedere geografic. La nivel global, 62% din respondenți au evaluat reputația actuală a companiei lor ca fiind excelentă sau foarte bună, însă procentul este mai ridicat în SUA (75%) și mai redus în Marea Britanie și Irlanda, precum și regiunea Asia Pacific (56%).

tablou rezistenta

”Este încurajator că liderii din business înțeleg că succesul constă în ceva mai mult decât cota de piață. Cu toate acestea, cultura noastră de comunicare permanentă înseamnă că reputația poate fi distrusă în doar câteva minute”, a declarat Howard Kerr, Directorul Executiv al BSI. Ironic, o firmă de PR a demonstrat acest lucru recent, în modul cel mai plenar. După ce a fost exclusă din organizația profesională a industriei de comunicare din Marea Britanie, Bell Pottinger a fost pusă, săptămâna trecută, sub administrare specială (BDO este administratorul care încearcă să găsească un cumpărător pentru agenție), în condițiile în care majoritatea clienților au plecat după scandalul protestelor din Africa de Sud.

De asemenea, o cercetare separată a Institutului pentru Reputație arată că aceasta îmbunătățește rezultatele de business: în cazul companiilor cu o reputație medie, doar 23% le-ar cumpăra produsele, dar procentul urcă la 39% dacă reputația este solidă și la 77% dacă este excelentă. ”Impactul reputației asupra afacerii este masiv, de aceea companiile de top din lume gestionează acest aspect în mod sistematic”, arată James Brickford, Directorul General al Institutului pentru Reputație, citat de Warc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *