IMGT8281

Studiu: Produsele promoționale, cel mai eficient motor de promovare

admin_perceptum Blog

Conform unui studiu realizat de Promotional Products Association International (PPAI), produsele promoționale sunt percepute de consumatori ca fiind cel mai eficient motor de publicitate. Acestea nu numai că permit mesajelor de brand să ajungă eficient la publicul țintă, dar duc vestea oricui vede produsul expus, folosit sau distribuit. Produsele prooționale sunt folosite zilnic, iar 83% din consumatori le folosesc mai mult de o dată pe zi. Cu cât este păstrată mai mult promoția, cu atât mai îndelung este comunicat mesajul de brand. Iar dacă un consumator nu dorește sau nu are nevoie de produsul promoțional, opt din zece îl transmit mai departe (aproape șapte din zece astfel de consumatori îl oferă unui cunoscut și unul din trei consumatori îl donează), mărind astfel gradul de penetrare al brandului.

O provocare permanentă pentru marketeri este evitarea blocării reclamelor pentru a se conecta cu publicul țintă. Cu toate acestea, acțiunile de ad-blocking sunt simptome ale unei probleme mai profunde: consumatorii nu se mai bucură de experințele de publicitate. În ciuda creșterii tendinței de a evita reclamele, 83% din consumatori sunt de acord că nu toate reclamele sunt rele, dar își doresc ”să scape de cele cu adevărat enervante”. Vor mesaje care să le atragă privirea, mesaje în care se regăsesc și care îi fac să gândească.

actiuni ale consumatorilor

Potrivit PPAI 2017 Consumer Study Report, cinci din zece consumatori au declarat că iau contact cu produse promoționale în cea mai mare parte a zilei sau în orice moment al zilei. De asemenea, aproape nouă din zece beneficiari țin minte brandul și opt din zece își aduc aminte un mesaj primit din partea a cel puțin un produs promoțional pe care l-au primit. Cercetarea mai arată că opt din zece consumatori au declarat că impresia lor despre produs s-a îmbunătățit ca urmare directă a primirii acelui produs la promoție. Aproape opt din zece au căutat brandul după ce au primit produsul la promoție, iar 83% au declarat că este mult mai probabil să cumpere produse ale brandurilor care au dat promoții decât ale celor care nu au făcut astfel de oferte. În final, întrebați care este canalul de promovare care îi determină să ia decizia de consum, toate generațiile de consumatori au spus că acordarea produselor promoționale este cea mai eficientă metodă.

metode preferate de promovare pe generatii

Grație duratei mari de viață la raft și abilității de a fi folosite în activitățile zilnice, produsele promoționale le permit consumatorilor să le absoarbă conținutul în ritmul și la momentul pe îl doresc. Asta îneamnă o oportunitate mai bună pentru branduri de a interacționa cu clienții fără să forțeze publicitate nedorită. Goana după atragerea consumatorilor este condiționată de capacitatea acestora de a-și aduce aminte brandul la momentul achiziției. Dacă aceștia nu pot să-și aducă aminte brandul, este mult mai puțin probabil să-l cumpere.

Asigurarea că un consumator își aduce aminte de tine se bazează pe construirea memoriei acestuia. Asta se poate face prin expunerea de brand (publicitate) sau experiența de brand (prin folosirea produselor sau serviciilor din brandul respectiv). Produsele promoționale au un avantaj în fața altor forme de publicitate pentru că sunt singura metodă care oferă oportunitatea suplimentară de a îmbunătăți memoria consumatorului. Prin înlocuirea articolelor de zi cu zi cu produse branduite la promoție, promovarea capătă un rol funcțional în viața de zi cu zi a consumatorilor. Iar asta întărește atât expunerea de brand, cât și experiența de brand, permițând un mai mare recurs la memorie. Seth Godin, un adevărat guru al marketingului, spune: ”este imposibil, în acest moment, să marketezi CĂTRE oameni. Singura soluție este să marketezi CU ei”.