proteste gratiere

Studiu: Decizia de cumpărare, influențată semnificativ de convingerile politice ale brandului

admin_perceptum Blog

Mai mult de jumătate dintre consumatori ar cumpăra sau ar evita un brand în funcție de poziția politică a acestuia. Alți 65% spun că nu vor achiziționa un produs sau serviciu dacă producătorul nu ia poziție cu privire la chestiuni publice importante. Concluziile sunt desprinse din raportul ”No brand’s Land”, al Edelman.

“Ideologia domină conversația culturală. Pe glob, consumatorii își poziționează convingerile personale în mijlocul oricăror decizii. De la alimentară, până la dealer-ul auto, aceștia cumpără din convingere. Intenționat sau nu, brandurile de orice fel și orice dimensiune trebuie să facă față acestei realități. Și, într-o lume digitală, recompensele și riscurile sunt egale”, se arată în raport.

Suplimentar, 65% din cumpărărtorii care acționează din convingere nu vor cumpăra un produs dacă producătorul rămâne imun la chestiuni pentru care consumatorii simt că acesta are obligația să transmită o poziție. Potrivit Edelman, acest lucru pune brandurile care ignoră astfel de situații în fața riscului de a ateriza intr-o zonă moartă – ”no brand’s land” -, o zonă periculoasă unde oamenii au șanse mari să devină indiferenți cu privire la brand.

Raportul arată și alte aspecte:

  • 60% din millenials sunt cumpărători care acționează din convingere, comparativ cu 53% din Generația Z și 51% din Generația X
  • 50% din cumpărători cumpără, în acest moment, în funcție de convingeri
  • Cumpărătorii care acționează din convingere sunt mai influenți în afara SUA, mai ales în China (73%) și India (65%)

consumatori branduri politica

Brandurile care își contruiesc relația potrivită cu acei consumatori care fac achiziții bazându-se pe convingeri au nenumărate beneficii. Potrivit Edelman, acești consumatori vor investi cu 25% mai mult într-un brand care le susține credințele și convingerile. 48% din cei chestionați spun că vor pleda pentru un brand care le susține credințele, iar 67% vor face prima achiziție în funcție de poziția unui brand cu privire la o chestiune controversată. ”Având în vedere toate beneficiile pe care consumatorii care cumpără din convingere le aduc unui brand, întrebarea la care trebuie să răspundă companiile nu este dacă să răspundă sau nu chemării consumatorilor, ci când și cum să o facă”, se mai arată în raportul Edelman.

Un exemplu aproape de noi este comportamentul unor branduri cu ocazia protestelor împotriva grațierii de la începutul acestui an, în România. Astfel, o serie de companii au decis sa-și retragă publicitatea – și să comunice acest lucru – de pe anumite canale TV și site-uri media care nu reprezentau, din punctul lor de vedere, convingerile consumatorilor lor.