oameni marea britanie

Specialiștii de marketing străini, din Marea Britanie, îngrijorați cu privire la Brexit

admin_perceptum Blog

Doar 38% din cetățenii UE care lucrează în marketing și industriile creative din Marea Britanie spun că vor rămâne să lucreze aici după Brexit, potrivit unui sondaj realizat de Centaur. Potrivit aceleiași cercetări, 31% din cetățenii UE din aceste domenii au declarat că vor părăsi Marea Britanie după Brexit, în timp ce 31% încă nu s-au hotărât.

Cercetarea – făcută pe 2.000 de cititori ai Marketing Week, Design Week și Creative Review – a confirmat pesimismul general din rândul creativilor și marketerilor cu privire la implicațiile deciziei Marii Britanii de a părăsi UE. Organizațiile din domeniu, precum Advertising Association, precum și mulți practicieni au avertizat în repetate rânduri cu privire la pierderea talentelor odată ce Marea Britanie va opri libera circulație a cetățenilor din alte state UE. Potrivit Marketing Week, acesta este cel mai mare dezavantaj al părăsirii blocului comunitar, subliniat mai ales de cei care lucrează în marketing și în industriile creative.

Rugați să puncteze importanța mai multor aspecte ale Brexit-ului, pe o scară de la 1 la 5 (cel mai important), respondenții au acordat scoruri între 4,5 și 4,3 comerțului liber cu UE, drepturilor cetățenilor Uniunii în Marea Britanie și ale britanicilor în blocul comunitar, precum și călătoriilor fără viză pe teritoriul UE. La polul opus, controlul frontierelor, întâietatea forurilor judecătorești ale Marii Britanii, minimizarea ”Brexit bill” și întâietatea Parlamentului britanic au primit scorurile cele mai mici, între 3,2 și 3,4.

De asemenea, sondajul arată că 81% din respondenți au votat pentru a rămâne în UE – un procent substanțial mai mare decât cei 48% ai populației totale, care a votat pentru rămânerea în Uniune la Referendumul din iunie 2016. Din cei 81% de specialiști în marketing și industrii creative care vor ca Marea Britanie să rămână în UE, 87% spun că țara ar trebui să rămână pe piața unică asemeni Norvegiei, în timp ce 65% susțin o perioadă de tranziție.
O proporție similară, respectiv 63%, au fost de acord că ar trebui să existe al doilea Referendum, deși industria, în ansamblu, rămâne resemnată cu privire la Brexit, cu doar 19% din respondenți care au arătat că ”nu cred” că Brexit-ul se va produce.