promovare-pe-internet

Regulamentul privind protecția datelor personale – sfaturi pentru companii

admin_perceptum Blog

În contextul creșterii accelerate a tehnologiilor de colectare a datelor, este esențial să înțelegem cum sunt definite datele personale în noile norme GDPR, care vor intra în vigoare începând cu luna mai a anului viitor: ”un nume, un număr de identificare, date de localizare, identitatea online, precum și unul sau mai mulți factori specifici legați de identitatea fizică, psihologică, genetică, mentală, economică, culturală sau socială a persoanei”. Astfel, Comisia Europeană încearcă să acopere cât mai multe paliere ale ceea ce înseamnă informațiile despre o persoană în noul context al comunicării digitale.

infografie date personale

În ultima vreme, s-au realizat o serie de sondaje care să arate atât gradul de conformare a firmelor cu privire la GDPR, cât și disponibilitatea consumatorilor de a se înrola la aceste modificări. În Marea Britanie, de pildă, o cercetare a firmei de sondare a opiniei publice SAS arată că 48% din cumpărătorii din Regat intenționează să facă uz de drepturile lor privind datele personale. În mod îngrijorător, cercetarea mai arată că o treime din cei chestionați ar cere comercianților să înceteze să le mai folosească datele în scopuri de marketing. Prin urmare, este esențial ca toți clienții să afle cât de corect le sunt folosite datele personale. De altfel, există reglementări speciale legate de claritatea și transparența acestei proceduri. Consimțământul clientului trebuie dat în afara oricăror constrângeri și, în mod ideal, nu trebuie să fie încărcat de alți termeni și condiții. Mai mult, căsuțele pre-bifate de pe site-uri NU mai semnifică acordul expres al clientului.

reguli gdpr

Responsabilitatea unei organizații se răsfrânge și asupra statutului acesteia, în condițiile în care utilizarea datelor personale ale clienților trebuie să se facă pe o bază legală. Cel mai important este faptul că GDPR cere ca acordul să constituie ”o indicație liber acordată, specifică, informată și fără echivoc a dorințelor individuale, demonstrate printr-o declarație sau printr-o formă care să exprime acordul clar”.

Una dintre prevederile Regulamentului cu privire la acord este ca organzația să se asigure că este ușor pentru clienți să-l retragă oricând. Nu în ultimul rând, o recomandare-cheie este stabilirea unei secțiuni speciale privind datele personale sau a unui mecanism online de confidențialite pe pagina de Internet a companiei, ”pentru a ajuta clienții să înțeleagă cum le sunt folosite datele persoanale și unde aceștia pot ușor să schimbe setările cu privire la satele personale”.