san_pellegrino_tasting_event_2017

Povestea spusa de S.Pellegrino pentru a vinde mai multa apa minerala

admin_perceptum Blog Leave a Comment

Titlul poate parea cam brutal si usor meschin, de aceea ne cerem scuze marketerilor mai sensibili. Nu am vrut sa jignim eforturile creative ale specialistilor din spatele strategiei de comunicare a companiei de bauturi racoritoare. Dimpotriva. Obiectivul final al oricarei afaceri care functioneaza pe criterii comerciale este sa vanda mai mult. Desigur, acesta vine ambalat in tot ceea ce inseamna beneficii colaterale – pentru comunitate, pentru angajati, pentru societate etc. Iar aici intervine priceperea unor specialisti buni care stiu ca ”mana intinsa care nu spune o poveste…”, stiti continuarea. Iata povestea crosetata de S.Pellegrino.

In ultimele doua zile ale lunii iunie, S.Pellegrino a organizat un eveniment culinar pe cheul din New York, pentru a celebra editia 2017 a Taste Guide. Ce este Taste Guide, o sa intrebati? Ei bine, este vorba despre o platforma online care exploreaza mai multe destinatii din SUA (metropole ca Chicago, Los Angeles, Miami si altele), prin ochii unor maistri culinari si experti in gastronomia locala. Platforma apartine, desigur, companiei S.Pellegrino si face parte din poveste. Revenind la evenimentul in sine: a fost pretextul perfect pentru activarea povestii online Taste Guide. In timp ce meniul a constat in preparate originale, precum sushi de avocado, tartar de vita si ceviche (o salata originara din Caraibe), evenimentul a oferit o mostra din tendintele in materie culinara din New York si L.A. Partener al celor de la S.Pellegrino a fost Storyful, o companie de tehnologie care a monitorizat, incepand din ianuarie, postarile cu preparate culinare din social media – respectiv Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr si Redditt – pentru a descoperi trendurile.

san pellegrino gradina

Evenimentul a demarat cu o cina privata pentru 50 de VIP-uri si parteneri apropiati ai brandului, intr-o gradina in aer liber, incadrata de sticle supradimensionate de apa minerala San Pelegrino (1,80 metri). In fiecare colt al gradinii, langa celebrele sticle, invitatii au gustat mostre ale unor preparate realizate dupa ultimele tendinte. Dupa ce au parcurs un mic labirint si dupa ce li s-a starnit pofta de mancare, participantii au putut sa ia parte la o cina in toata regula, chiar in centrul gradinii. In cea de-a doua zi, evenimentul s-a adresat consumatorilor, carora li s-a oferit oportunitatea de a intelege ce inseamna platforma Taste Guide, au putut sa interactioneze cu chefii si sa-si inscriptioneze diverse articole vestimentare cu, evident, sigla brandului. La plecare au primit sticle cu S.Pellegrino.

san_pellegrino_tasting_event_2017

”Clientul nostru tipic vrea sa fie cu adevarat informat despre obiceiurile culinare din aceste metropole, asa ca am raspuns acestei nevoi prin Taste Guide, oferind in acelasi timp continut unic pentru New York si L.A., chiar prin ochii unor maistri culinari. S.Pellegrino va fi mereu centrata pe mancare si am vrut sa fim siguri ca toata lumea a inteles modul in care produsele noastre innobileaza orice cina”, explica ideea centrala a campaniei Andora Ugokwe, senior marketing manager evenimente si PR la S.Pellegrino.

san pellegrino young chef

Ca o concluzie: compania a identificat o nevoie pe care sa o satisfaca natural, creand o poveste in jurul brandului propriu. Pentru asta, a folosit cea mai redutabila arma din bagajul unui specialist in marketing si comunicare: documentarea. Dupa ce au fost identificate ingredientele de baza ale campaniei, creativii au alcatuit povestea, iar project-managerii au organizat punerea in scena.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *