”Generatia social media” poate fi cucerita cu mancare sanatoasa

admin_perceptum Blog Leave a Comment

Cercetari recente arata ca mancatul sanatos este o preocupare tot mai mare pentru segmentul “millennials” (cei nascuti intre inceputul anilor ’80 si sfarsitul anilor ’90, cu varsta de pana in 35 de ani) si ca acesti consumatori sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a avea garantia provenientei sanatoase si a sustenabilitatii mancarii pe care o cumpara. Asadar, mitul iresponsabilitatii acestei generatii este complet desfiintat de cercetari si cifre, cel putin in privinta alimentatiei. Lanturile alimentare care vor sa cucereasca aceasta generatie vor fi nevoite sa faca eforturi in a oferi produse cu caracteristicile cerute de millennials.

Analizand postarile ”generatiei social media” pe retelele sociale, s-a observat ca din aproximativ 100.000 de conversatii purtate in ultimele opt luni 85% au avut ca subiect predilect mancatul sanatos. Mai mult, acest obicei este, pentru ei, un obiectiv pe termen lung. Dietele vegana si vegetariana sunt puternic asociate cu mancatul sanatos, fiind mentionate in una din trei postari, rezultand faptul ca dietele fara carne sunt percepute ca fiind mai sanatoase, spre deosebire de dietele fara grasimi sau fara carbohidrati, care au fost la moda in ultimii 30 de ani.
Potrivit unui studiu recent realizat de Olapic, validarea emotionala este motivatia de baza pentru postarea si distribuirea frecventa pe social media, segmentul millennials fiind cel mai activ atunci cand este vorba despre distribuirea de continut. Mancarea sanatoasa nu face exceptie.

placinta grafic mancare sanatoasa

Potrivit unei analize a Kantar Media, una din cinci postari contine informatii despre obiceiuri alimentare sanatoase, fiind fotografii cu mancare. Dar, pe langa aceasta validare, distribuirea de fotografii despre mancatul sanatos pe social media poate avea un impact pozitiv asupra motivatiei. Mai exact, prin postarea pe aceste retele, indivizii se responsabilizeaza cu privire la calitatea dietei lor, tinand un fel de jurnal virtual al mancarii. Acelasi lucru s-a observat la pacientii obezi din America Latina. Impartasirea programelor lor de exercitii si a dietelor cu prietenii de pe Instagram constituie un angajament in mentinerea pierderii de kilograme si a unui stil de viata sanatos.

Unii utilizatori recunosc faptul ca cedeaza tentatiilor din cand in cand, in special in fata ciocolatei, a pizzei sau a produselor McDonald’s. Se observa astfel ca, in ciuda eforturilor acestui lant de fast-food de a elimina aromele artificiale, colorantii si siropul de porumb din unele produse, pentru a capta mai multi consumatori din acest segment, compania este in continuare perceputa ca o placere vinovata in viata cuiva cu o dieta sanatoasa. Conversatiile care au loc pe retelele sociale intre millenials cu privire la mancatul sanatos confirma ca acest obicei reprezinta un stil de viata pentru aceasta generatie si subliniaza nevoia pentru brandurile alimentare si pentru retaileri de a se concentra pe ingrediente si provenienta pentru a castiga increderea consumatorilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *