reclame cinema

Audiența captivă, argumentul brandurilor pentru publicitatea la cinema

admin_perceptum Blog

Peste 600 de milioane de persoane își blochează reclamele pe propriul desktop, laptop sau dispozitiv mobil, arată datele PageFair. De asemenea, potrivit HubSpot, 64% din utilizatorii de programe pentru blocarea reclamelor fac asta pentru că ”reclamele sunt enervante și intruzive” – spun ei. Statistica nu se oprește aici și ea arată un fapt îngrijorător pentru branduri, pentru specialiștii de marketing și pentru publicitari: reclamele, așa cum le cunoaștem noi, nu mai sunt dorite. Iar cu instrumentele de evitare a lor pe care le avem la dispoziție, acest mijloc de comunicare a brandului este amenințat cu dispariția. Nu este de mirare că adblocking-ul i-a costat pe publisheri, numai în 2015, peste 18,5 miliarde de euro.

reclame cinema

Consumatorii de media pot decide astăzi, mult mai drastic, ce să vadă, cum să vadă și când să vadă. Reclamele Tv pot fi evitate cu ajutorul telecomenzii, iar pentru restul suporturilor de comunicare există aplicațiile de blocare a reclamelor, așa-numitele adblockers. La radio, lucrurile stau la fel ca la TV. Pentru brandurile care aleg, în continuare, canalele tradiționale de comunicare pare să nu mai existe alternativă. De fapt, evoluția lucrurilor arată că reclama pe suport video este eficientă atât timp cât ai un consumator captiv. Adică unul care să fie obligat să-ți vadă ad-ul fără să poată face nimic pentru evitarea lui. Ceea ce se întâmplă din ce în ce mai puțin. Există vreun mediu în care să mai existe, încă, un consumator de media captiv? Există, iar el se cheamă: cinematograf.

Potrivit unui studiu al Kantar Millward Brown, cinema-ul livrează cea mai receptivă audiență. Generația Z (16-19 ani, 44%) și generația Y (20-34 de ani, 34%) evaluează reclamele din cinema ca fiind suportul audio-vizual de publicitate față de care sunt cele mai receptive, în fața TV-ului sau a video-urilor online. Cât privește generația X (35-49 de ani), și aceasta este foarte receptivă la publicitatea de pe marele ecran, cu un scor de 31% în topul mediilor preferate de comunicare a reclamelor, imediat sub TV (33%). Zenith arată că, în 2019, 26% din consumul media va fi pe mobil, astfel că dominația TV-ului la acest capitol se apropie de sfârșit.

poza cinema statistica

”Într-o lume în care atenția ne este mereu furată de altceva, cinema-ul este cam singurul canal unde toată lumea își lasă telefonul deoparte, alocându-i atenția exclusivă pentru 120 de minute. Acest fapt constituie, în sine, un mare diferențiator”, crede CEO-ul DCM (Digital Cinema Media) Karen Stacey, citată de WARC. Se poate bănui că reprezentanta unui furnizor de servicii media-buying pentru cinema este subiectivă în emiterea opiniei de mai sus. Însă există și branduri care-i confirmă teoria.

Astfel, brandul de ciocolată premium Godiva a plasat cinema-ul în centrul strategiei sale de creștere a vânzărilor globale, până la 3,6 miliarde de euro, până în 2019. Producătorul a rulat o campanie într-un lanț de cinematografe în cadul căreia au fost oferite spectatorilor mostre gratuite de ciocolată, odată cu biletul la film. ”Este o audiență captivă, așa că sunt șanse mult mai mari pentru o promovare eficientă. Provocarea în cazul altor canale media este că privitorul sau consumatorul face mai multe lucruri în același timp, astfel că publicitatea chiar trebuie să iasă în evidență”, crede șefa de marketing a Godiva, Sarah Horowitz.

Carlsberg consideră cinema-ul ca un mediu extrem de eficient de comunicare, atât timp cât este folosit într-un mod original, ca în video-ul de mai jos.

Potrivit celor mai recente date ale Asociației Publicitarilor din Marea Britanie, cheltuielile de publicitate în cinematografe a crescut, în 2016, cu 8,4% față de anul anterior, până la 292 de milioane de euro. Pentru anul acesta, estimările arată o creștere de 12,6%.