aplicatii marketing

Aplicatiile schimba marketingul, insa livrarea de continut adecvat ramane o provocare

admin_perceptum Blog Leave a Comment

Aplicatiile dezvoltate de branduri – fie ca este vorba despre asistenti personali care ne ajuta sa indeplinim sarcini zilnice mult mai usor, fie ca sunt jocuri online cu potential viral prin implicarea directa a utilizatorilor – schimba tacticile de marketing. Inteligenta artificiala este cheia acestei evolutii. Intre timp, specialistii de marketing inca au o problema – una destul de mare – in livrarea continutului potrivit pentru fiecare tip de consummator. Mai multe, in #marketing5.

Implicarea in jocurile virale, mai puternica decat distribuirea

Crearea de experiente captivante si convingatoare este un mod mult mai puternic pentru branduri de a obtine efecte virale pentru jocurile online, decat oferirea de stimulente pentru distribuire, arata un studiu publicat de Journal of Advertising Research. ”Jocurile virale nu ar trebui sa mai fie considerate un instrument promotional, ci ar trebui vazut ca livrare de continut amuzant si agreabil. Scopul acestor jocuri este generarea unei provocari imediate in care utilizatorii se pot implica”, arata cercetarea. Aceste jocuri satisfac dorinta de divertisment si, in acelasi timp, permit utilizatorilor sa-si dezvolte si sa-si demonstreze expertiza in goana dupa premiul final promis de brand. Astfel de recompense incurajeaza, in schimb, utilizatorii sa raspandeasca vorba pe retelele sociale. ”Cel mai probabil, jucatorii vor recomanda aplicatia daca obtin ceva considerabil ca valoare in schimb. Intr-un joc viral, utilizatorii sunt motivati sa actioneze fiindca ei cred ca au abilitatea de a invinge in competitie si de a se recomanda, astfel, intr-o lumina pozitiva”, se mai arata in studiu.

Amazon ar putea permite accesul la datele colectate prin Alexa

In incercarea de a tine pasul cu ceilalti competitori, Amazon ar putea permite accesul unor dezvoltatori de aplicatii la transcripturi ale asistentului sau vocal Alexa. Potrivit publicatiei The Information, exista nemultumiri ale dezvoltatorilor cu privire la politica de confidentialitate a companiei, care in acest moment blocheaza accesul. Cu trei din cele patru mari companii de tehnologie care acceseaza zona asistentei vocale – pentru a aduna date despre utilizatori, care sa le permita aplicatii personalizate – Amazon nu-si mai permite sa creada ca poate pastra pozitia de lider al pietei la nesfarsit, noteaza publicatia. Drept urmare, o asemenea schimbare de politica le-ar permite dezvoltatorilor sa continue sa investeasca in platforma, permitandu-le accesul la mai multe date, dar si imbunatatirea aplicatiilor. In acest moment, acestia pot accesa utilizatorii unici, sesiunile, cuvintele de cautare si intentiile, precum si locatia utilizatorului, la cererea expresa a dezvoltatorului. Alexa de la Amazon si-a facut debutul in noiembrie 2014 pe boxa Echo cu care poti vorbi pentru a-i da diverse comenzi legate de apratele din casa. Echo si-a gasit peste 5 mlioane de clienti in SUA, iar Alexa s-a dovedit extrem de utila si pentru cei care doreau sa asculte muzica sau doreau sa afle rapid, printr-o simpla comanda vocala, cele mai importante stiri ale zilei.

Marketerii se lupta sa-si adapteze continutul

Multi profesionisti de marketing fac eforturi sa-si adapteze continutul la diverse destinatii de media si spatii geografice, potrivit unei cercetari realizate de CMO Council. Astfel, firmelor le este extrem de dificil sa aleaga continutul potrivit si sa-l ajusteze in functie de fiecare platforma media. Doar 36,2% din cei 150 de specialisti de marketing intervievati, au spus ca presteaza ”bine” sau ”extrem de bine” atunci cand vine vorba de adaptarea strategiilor creative la diferite canale de comunicare. La fel, doar 32% considera ca ”le merge bine” sau sunt ”foarte avansati” in adaptarea continutului specific la ”pietele, audientele, partenerii si zonele georgrafice” servite de companiile lor in intreaga lume. Rezolvarea acestor chestiuni reprezinta ”provocarea critica” pentru brandurile care vor sa raspunda nevoilor in constinua schimbare ale consumatorilor de pe pietele pe care activeaza. Peste 47% din respondenti au aratat ca ”provocarile de locatie” – limba, valorile culturale, religia si sensibilitatile etnice, de pilda – ”pun presiune” pe echipele creative in livrarea de strategii eficiente pentru consumatori.

Aplicatiile de asistenta personala au atins apogeul

Utilizarea aplicatiilor de asistenta personala pe telefoanele mobile, in cel mai bun caz, stagneaza si, in cel mai rau caz, scade. Asta in contextul in care consumatorii din SUA tind sa prefere instrumentele de sine statatoare precum Home de la Google si Echo de la Amazon, pentru a-si indeplini sarcinile de zi cu zi. Concluziile apartin unei masuratori facute de Verto Analytics, care a monitorizat un esantion de adulti din SUA care folosesc aplicatii de asistent personal pe mobil, pe parcursul unui an intreg. In mai 2017, 71 de milioane de utilizatori adulti de smartphone din SUA (44%) au folosit o aplicatie PA (Personal Assistant), la fel ca in mai 2016, dar gradul de utilizare este in scadere fata de momentul de varf atins in noiembrie 2016 (88 de milioane de utilizatori). De asemenea, in acelasi interval, timpul petrecut pe aplicatiile PA a scazut cu mai bine de jumatate. Cel mai popular ramane Siri de la Apple, in ciuda declinului anual de 15%, cu 7,3 milioane de utilizatori.

E mai important CAND si UNDE ruleaza o reclama decat CE contine ea

Standardele creative din ce in ce mai ridicate au crescut importanta strategiei media pentru brandurile care isi fac reclama TV, potrivit unei cercetari CBS Vision si Nielsen Catalina Solutions. ”Calitatea creativa este atat de ridicata in acest moment, incat a devenit un atu competitiv mai putin important decat altele. Iar efectele media, prin urmare, devin mult, mult mai semnificative”, se arata in document. Contributiile creative sunt principalul motor al performantei reclamelor in 49% din cazuri, multe peste numele postului TV (cu 36%) si alte elemente precum reputatia de brand (20%). Acest indicator a scazut insa in importanta fata de 2006, cand contributiile creative reprezentau principalul motor in 65% din cazuri, iar canalul media – doar 15%. Acest trend este mai evident in cazul televiziunii, unde standardele creative sunt constante, fata de mediile digitale, unde diferentele de calitate a creatiei sunt mai mari. In acest context, acolo unde standardele creative sunt constant ridicate, potentialul media de a face diferenta este mult mai puternic. Prin urmare, are un impact mai mare unde si cand ruleaza o reclama, decat ce contine ea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *